sze
28

Jönnek a hűvös őszi napok, és egyre jobban esik bekanalazni egy forró levest. Főleg egy ilyen testet-lelket átmelengető fajtát, mint amilyet most osztok meg Veletek. :-) Nem bonyolult ez sem, de legalább isteni! :-)

Hozzávalók:

75 dkg krumpli (nekem ez 8 közepes szem volt)

kb. 10 cm kolbász felkarikázva

1/2 db paradicsom

1/2 db TV paprika

1 db petrezselyem

1 db sárgarépa

2 teáskanál ételízesítő

1 mokkáskanál só

1 evőkanál zsír

1 evőkanál liszt

1 közepes fej hagyma

2 mokkáskanál pirospapriika

A hozzávalókat nagyon gusztán összekomponáltam azon a fotón, amelyet aztán véletlenül kitöröltem, szóval mindenkinek a fantáziájára bízom a következőket. A petrezselymet és a répát meghámozzuk, felkarikázni nem szükséges. A krumplit is meghámozzuk (még szerencse! :-D ) és kockákra vágjuk. A hagymát is felaprítjuk. S most jön a gyönyör: a kis kolbászkarikák. Úgy sajnálom, hogy ez a kép nem lehet itt, de minden Kedves Olvasó hunyja le a szemét és képzeljen el pár darab illatos kolbászkarikát, ahogy kigurulnak a vágodeszkán a kés alól. Mmmmmm, ugye fincsi? :-)

Miután elzavartuk a kolbikarikákra ácsingózó családtagokat, folytassuk a levesfőzést!

Először a rántást kell elkészíteni. Nem kell megijedni tőle, ha takaréklángon tartjuk a tűzhelyet, nem fog lesülni. A rántás nem más, mint a felolvasztott zsír (egészségmániások 2-3 evőkanál olajjal is készíthetik) és a liszt elegye.

Ha 2-3 perc kavargatás után hasonlóan néz ki, mint a fenti kép,  akkor jöhet rá a hagyma.

(Elnézést a pocsék fényviszonyokért...)

Ezzel is csak épp megkavargatjuk, és már szórjuk is rá a pirospaprikát.

Erről ugye már tudjuk, hogy hajlamos odaközmálni, ezért elkeverés után érdemes egyből vízzel felönteni. Ne töltsük színig az edényt, hiszen az összes többi hozzávalónak súlya van, és még azoknak is be kell férniük az edénybe, anélkül, hogy eláztatnánk a konyhát. Nos, akkor zuttyantsuk át a zöldségeinket, meg a kolbászkáinkat a levesbe.

Következhet a fűszerezés. Jelentem én csaltam, mert szórtam bele egy teáskanál Ízvarázs granulátumot is. :-) (Igen, ez itt a reklám helye újfent) Aki úgy gondolja megbolondíthatja némi petrezselyemzölddel is, esetleg egy zúzott fokhagymagerezddel vagy 1-2 teáskanál sűrített paradicsommal. A főzés igazán klassz módja az önkifejezésnek, éljünk hát vele! :-)

Egész levesformát öltött a fizimiskája, örülünk! :-D

A krumplileves állítólag kifutós leves, nálam még sosem tett ilyen gaztettet a kis kedvenc, de nem árt szemfülesnek lenni. Egy kifutott levesből ugyanis mindig a legjava, az ízek futnak ki, amit már nehéz pótolni.

Innen már egyszerű a dolgunk, hagyjuk felforrni levesünket és alacsony lángon főzzük készre kb. 1 óra alatt. Figyelem! Folyamatosan kóstolgassuk, hogy elég ízes-e már. Kell ezt még mondanom? Ugye nem? ;)

Tálaláskor ki szoktam halászni a zöldségeket egy külön tányérba. Ezeknek csak az íze kell a levesbe. Ja, és ami kihagyhatatlan: a tejföl! Krémesen finommá varázsolja a levesünket, s majd nyalhatjuk a bajszunkat, mint a cicák. :-D

A bejegyzés trackback címe:

https://kockasterito.blog.hu/api/trackback/id/tr561414142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

modoc 2009.09.28. 23:04:26

Mielőtt megkérdeznétek, hogy minek a krumplileveshez villa... :))) A második féle palacsinta volt, de az már szerepel egyszer. :)

kacce 2009.09.29. 00:51:25

LOL

Amúgy megéheztem. Asszem a hétvégén főzök ilyet, úgyis itt vagy egy darab chorizo (magyar kolbász híján), TV paprika is van éppen egy kevés az ottoni importból, a tejföl 30%-os zsírtartalmú errefelé...sebaj megoldjuk.
Tényleg jól esik a hidegben a forró leves.

ESztella 2009.09.29. 08:43:12

Nagyon tetszik a blog, csak ömlengeni tudnék róla (vagy tegyem is meg? :D), nekem teljesen beválik a mit főzzek vacsira vagy bármire témában, és mindezt praktikusan, mókásan, és látványosan, szóval igazából csak gratulálni szeretnék hozzá. :)

modoc 2009.09.29. 12:38:06

@ESztella: Köszi, nagyon kedves vagy! :-)

regisztráltam · http://href.hu/x/cdde 2009.10.07. 22:44:42

Szuper!! Ezt megpróbálom megcsinálni, picit több kolbival:)

Egy kis apróság, hogy kötözködjünk is:)
"a többi hozzávalónak súlya van,"
térfogata van

modoc 2009.10.10. 18:22:03

@regisztráltam: Oké igazad van. :-) De azért így is értetted, nem? :D Remélem jól sikerül a leves neked is, párom nagy kolbász fan, csak sajna én a saját tányéromat fotóztam le a képen, és rendszerint átpaterolom a kolbászokat őhozzá. Hogy miért? Mert én csak az ízét szeretem bele, magát a kolbászt nem annyira.

Tomás Galla 2013.03.29. 10:24:44

milyen moslék ez meg a kinézete is undoritó hogy adhat recepteket ilyen személy

kacce 2013.07.12. 19:59:09

@Tomás Galla: Regisztráltál csak azért, hogy beszólj. Ez is egy színvonal :)
süti beállítások módosítása