jan
16

Az úgy volt, hogy battyogtam haza a munkából, és mint minden nap, azon törtem a fejem, hogy mi a búbánatot készítsek vacsorára, ami extra gyorsan készen van, és még főtt étel is. Ti is vagytok ezzel így néhanapján? Na, ha igen, akkor megosztom Veletek, hogy nekem mi segített aznap. :-)

Hozzávalók:

30 dkg apró kockákra vágott csirkemell

20 dkg megtisztított és felszeletelt friss csiperkegomba

2 gerezd zúzott fokhagyma

1 fej lilahagyma

2-3 evőkanál mirelit zöldborsó

15 dkg füstölt sajt (én ezt nem szeretem, pannóniát tettem bele)

1 mokkáskanál só

1 mokkáskanál bors

1 evőkanál mustár

1 csomag tasakos rizs

Először megörökítem a vizuális típusú Olvasóim kedvéért, hogy miként festenek a szépen összekészített hozzávalók:

Tegyük fel a tasakos rizst főni, és ha időközben, ameddig a husival bíbelődünk megfő, akkor öntsük ki a zacsiból, és helyezzük várakozó álláspontra. :-)

A zúzott fokit és a lilahangyát pirítsuk meg 2 evőkanál olajon, nagyjából 10 percig takarékon.

Ha ezzel megvagyunk, akkor mehet bele a csirkemell, és fűszerezzük a sóval és a borssal. A mustárt se feledjük! Ilyen lesz a husika, mikor már kifehéredett:

A csirkemell nagyon hamar megvan, szinte 15 perc alatt vajpuha lesz közepes lángon. Ekkor kerül bele a gomba, és a zöldborsó, mert azok meg pláne nagyon hamar megvannak, kb. 15 perc itt is elég, nagylángon.

Ha látjuk, hogy a gomba is megpirult, akkor ne várassuk többet a rizst, borítsuk át a serpenyőbe.

Gondosan átforgatjuk az egészet, és ha az ízével elégedettek vagyunk, akkor van készen.

Tálalásnál megborítjuk reszelt sajttal, mert az jó. :-)

Nem marad más hátra, idézem a klasszikust! :-D

"EGYETEK, VEGYETEK, SZEDJETEK!!!"

A bejegyzés trackback címe:

https://kockasterito.blog.hu/api/trackback/id/tr981677835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gazdinf 2010.01.20. 17:32:39

szia, ugye jól értem, hogy a rizst megfőzve kell beletenni?

modoc 2010.01.21. 06:44:15

@gazdinf: Igen, főtt rizst kell beletenni, a szokásos zacskósat, egy csomaggal.

derfed 2010.01.31. 16:48:09

Egy a baj, hogy ez nem rizottó :)

modoc 2010.02.02. 06:32:36

@derfed: Az nem baj! ;-) Nagyobb baj az, ha nem finom, ellenben ez itt most nem volt elmondható. :-)

szoszo_k 2013.01.07. 16:07:28

azért a félreértések elkerülése végett én is inkább a rizses egytálétel megnevezésnél maradnék.
süti beállítások módosítása