feb
24

Ez az az étel aminek már a neve is olyan jól hangzik, hogy az embernek összefut a nyál a szájában. Valamikor irtó puccosnak gondoltam a négysajtos dolgokat (pl. pizza) mert a trappistán kívül nemhogy nem ettem semmiféle sajtot, de jóformán még csak nem is ismertem mást. Aztán a vidéki kislányból nagyvilági pesti nő lettem (najó, nem ;-) ) és igényt formáltam a különböző típusú sajtok megkóstolására. Szép lassan aztán kialakult az ízlésem sajtok terén, és az egyik kedvencemmé a camambert vált. Itt most azt nem használtam, mert mártásnak talán nem a legjobb választás, de tény, hogy finom. Aztán ott van például a márványsajt, amit meg úgy ala natúr nem volnék képes megenni, de mártások fűszerezéséhez nagyszerű. A parmezán pedig poralakban settenkedett a konyhámba, így tejszínes mártások kitűnő "sójává" vált. Szívem másik csücske a Pannónia, ebből bármennyit el tudok pusztítani. A most következő mártáshoz trappistát, mozzarellát, parmezánt és márványsajtot használtam, de mindenki döntse el maga, hogy mi áll a legközelebb a saját szája ízéjez.

Hozzávalók:

1/2 kg penne

1/2 liter tej

10 dkg vaj

2 lapos evőkanál liszt

20 dkg sajt (4 különböző típus összekevert reszeléke)

1 mokkáskanál só

1 mokkáskanál fehérbors

1 mokkáskanál szerecsendió

Amint látjátok nem sok sót használtam, mert nekem a márványsajt és a parmezán is ízesítette a mártásomat, de ha Ti másféle sajtot használtok, akkor előfordul, hogy több sóra lesz szükség. Ez hamar eldől kóstolással. ;-) Ez a főzés egyik biztos pontja.

Készítünk egy könnyed kis besamelmártást, mert a sütőtökös egytálételből már megtudtuk hogy megy ez. ;-) De aki lusta klikkelni, annak elmondom, hogy az olvasztott margarinban elkevert lisztet lassanként kell tejjel felöntögetni ameddig híg mártást nem kapunk.

Figyelem: "hogyan készült" rovatunk következik képekben:

Most pedig jöhet a fűszerezés. Hintsünk, szórjunk, borítsunk, keverjünk, kavarjunk, nyalogassuk a fakanalat és örüljünk. :-)

Közben reszeljük le a sajtokat, illatozzuk meg őket és örüljünk megint! :-)

Hát lehet nem imádni ezt a látványt? :-)

A fenti finomságot adagoljuk a besamelünkhöz, és olvasszuk jól bele.

Kicsit majd nyúlik-málik a sajt ahogy olvad, és végül karaktert kap a mástásunk.

Itt meg az látható, ahogy a sajtok beolvadása után szórtam még a mártásra egy kis parmezánt:

A pennét párhuzamosan már meg is főztem sós vízben (ezt azért emelem ki folyton, mert jártam már úgy párszor hogy sima vízben főtt ki a tészta, aztán nem győztünk utósózni pedig az állítólag nem egészséges).

Az ízes sűrű szósz így csücsül szemet gyönyörködtetően a penne tetejére:

Mennyei! :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://kockasterito.blog.hu/api/trackback/id/tr271787892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása