dec
13

Karácsonyi linzer

Címkék: ünnep édesség sütemény | Szerző: modoc | 3:39 pm

Zsuzsi nevű kedves olvasóm küldte az alábbi linzersüti receptet, amit Karácsony közeledtével meg is osztok Veletek. Jelentem a receptet kipróbáltam, nagyon egyszerű és nagyon finom, én úgy mondom, hogy omlóS. :-) Lehet lekvárral is összeragasztani, de én úgy vettem észre, hogy ha nem papírvékonyra van kiszaggatva, akkor eléggé feljön a tészta, és túl vastag ahhoz, hogy kettőt összeragasszunk. De lekvár nélkül, jól becsokizva :-) is isteni!

Hozzávalók:

30 dkg liszt

25 dkg margarin

2 tojás sárgája

2 csomag vaníliás cukor

6 dkg porcukor

A díszítéshez csokimáz, tortadara, mindenféle cukorka, dió, mandula, kinek-kinek ízlése szerint

A lisztet elmorzsolom a margarinnal, majd jöhet a többi hozzávaló, de nem kell nagyon kidolgozni, mert felolvad a vaj, éppen csak összeállítani.

 

Letakarom, beteszem a hűtőszekrénybe pár órára (vagy akár egész éjszakára is).

Lisztezett deszkán gyorsan átgyúrom, és lehet is nyújtani jó vékonyra: én kb. 3 mm vastagságúra szoktam. Kiszúrom, sütőpapírral bélelt tepsibe rakom, és mehet az előmelegített sütőbe. Én 200 fokon kb. 15-16 percig sárgára-világosbarnára szoktam sütni, vigyázni kell, mert hamar megbarnulhat!

Ha kihűlt, lehet díszíteni! :-) Csokimázat én úgy szoktam, hogy mikróban alacsony fokozaton megolvasztom a tortabevonót és kicsi olajat keverek hozzá, hogy fényes legyen. :-) Ezt csorgatom a linzerre és ebbe aztán beleragad minden finomság, ami dísznek van szánva.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kockasterito.blog.hu/api/trackback/id/tr252513234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Esztjkkl 2010.12.14. 19:56:37

Ez igen!Biztos,hogy kipróbálom.

Katiee 2011.01.13. 14:12:57

Nagyon jól néz ki!!!
süti beállítások módosítása