jan
8

Életemben ma csináltam először ilyet, de máris a kedvencemmé lépett elő. Habár a palacsintával úgy vagyok, mint Gombóc Artúr a csokival. Mindegy hogy sima, amerikai, vagy csúsztatott, mindegyik jöhet!!! :-) Akik utálnak palacsintát fordítani, azoknak jó hírem van, ezt a típust nem kell!

Hozzávalók:

6 tojás

6 dkg liszt

6 dkg vaj

1 tortabevonó

cukrosdió (kb. 15 dkg)

csipetnyi só

2 dl tej

 

Szét kell választani a tojásokat és ilyen esetben érdemes először felverni a fehérjét. (Fehérjés habverővel lehet sárgáját is keverni, fordítva viszont nem!) A sárgákhoz a vaj jön és a csipet só:

A sárgáját a vajjal addig keverjük magas fokozaton, míg szép egyenletes nem lesz a massza. (Kb. 5 perc.) Ezután a lisztet is beletesszük és úgy keverjük tovább. Legvégül a tej jön, a végeredmény pedig egy palacsintatészta sűrűségű tészta kell, hogy legyen:

Ezután egy fakanállal belekeverjük a sárga masszába a felvert tojásfehérjét. Óvatosan, de határozott mozdulatokkal kevergessük az óramutató járásával megegyezően, még ilyen állagú nem lesz:

Én a palacsintasűtő helyett egy kisebb átmérőjű serpenyőben sütöttem, kevés olajon. Összesen 5 db palacsinta jött így ki nekem, ami pont elég volt. Egy palacsinta kb. kisujjnyi vastag legyen. Minden palacsintának csak az egyik oldalát kell megsütni. Nagylángon hamar megsül, kb. 1-2 perc is elég neki, aztán lehet átcsúsztatni egy tálba. A töltelék minden palacsinta nyers oldalára kerül:

Sajnos én nem kaptam diót a boltban, így diópótlóval szórtam meg az első réteget, ez már alapból cukrozott. A második réteg palacsintára reszelt tortabevonó jön, majd újből dió és újból csoki. Ekkor már a negyedik palacsintánál járunk.

Az utolsó, ötödik palacsinta lesz a teteje, ezért ezt a megsült oldalával felfelé kell rátenni a halomra:

Betoljuk előmelegített sütőbe és kb. 12-15 percig sütjük. Én kicsit alacsonyabb hőfokon sütöttem. Ameddig sült, addig elvasztottam a mikróban a maradék tortabevonót és elkevertem az olvadt csokiban egy teáskanálnyi olajat:

Rácsurgattam a csokit a tetejére, nagyon guszta látvány volt, ahogy szétfolyt a tetején. :-)

Felvágva így néz ki, és egy szeletnél nem lehet megállni, de akár az egészet fel tudtam volna falni együltő helyemben!

A bejegyzés trackback címe:

https://kockasterito.blog.hu/api/trackback/id/tr442570245

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Németh Bálint - KONYHANYELV 2011.01.10. 09:35:52

Jól figyelj, megmondom, milyen lesz. Megmondom, és cserébe csak annyit kérek: ha a végére érsz, jusson eszedbe, hogy én már az elején megmondtam. Hiszen tudhattad, ha elkezded, még egyszer nem kezdheted. Ami ezután történik, az még csak nem is hasonlít...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

modoc 2011.01.15. 17:40:26

Civil Kurázsi hozzászólása:

Most lett kész, egy szeletet már be is dobtam.

A tapasztalataim:
- nekem egy kicsit kevésnek tűnik a dejó és a tortabevonó mennyisége; kicsi serpenyőm van, így kicsiket tudtam sütni, de kb. a duplájára volt (tortabevonóból csak lett volna) szükségem
- alacsonyabb fokon kell sütnöm, hogy az alja ne égjen meg, de a másik fele is jobban átsüljön VAGY mindkét oldalát meg kell sütni, (mégiscsak tejes-tojásos cuccról van szó)
- tényleg óvatosan kell csúsztatni, mert könnyen szakad (bár mégsem annyira, mint a hagyományos)
- szerintem nekem nincs is fehérjés habverőm...

Mindezektől függetlenül köszi a receptet, finom lett.
Nyáron friss gyümölcsökkel is ki fogom próbálni, persze akkor majd átsütöm mindkét oldalát.

modoc 2011.01.15. 17:46:21

@modoc: SZia, bocs véletlenül eltüntettem a kommented, de bemásoltam újra.

Örülök hogy kipróbáltad a receptet, meglepődtem, hogy kevés volt a hozzávaló szerinted, nekem elég volt hiszen csak 5 db palacsinta lett amiből egy az tető, tehát csak 2-2 réteget kellett ízesíteni. Nekem a palacsinták olyan 1 centi vastagok lettek, és elég jól átsültek féloldalát sütve is, mondjuk az én gáztűzhelyem nagyon erősen süt még alacsony lángon is. A töltelék az persze ízlés szerint növelhető, őszintén megmondom nem mértem le pontosan hogy a csomag dejóból mennyit is használtam fel, csak szórtam. A tortabevonóból is volt itthon még egy fél és a következőt amit bontottam annak is kb. a fele fogyott, szóval az is csak nagyjábóli tipp volt. Azon viszont csodálkozom hogy neked szakadt, az enyémek eléggé masszívra sikerültek, könnyedén átcsusszantak a jénaiba. Remélem ízre elégedett voltál! :-) Ha nincs fehérjés habverőd, mivel verted fel a fehérjét? Én mindent az elektromos habverővel keverek.

Civil Kurázsi 2011.01.15. 18:42:14

Hát ez érdekes...
Nekem vékonyabbak lettek, és nem is sültek át, volt, hogy folyós maradt a teteje, pedig csak 1-1 merőkanállal tettem a serpenyőbe, hogy meglegyen az 5 pala.
Ahhoz, hogy úgy nézzen ki, mint a tiéd a képen, nekem 1 palára rá kellett raknom a 15 dkg dejót.
A maradék tortabevonót is megolvasztottam, ahogy te, ráöntöttem, de nekem nem volt ilyen sok, csak a tetejére jutott, már nem folyt le az oldalán.
Lehet, hogy ennyi számít a tűzhely? Nekem kerámialaposom van...
Én eléggé kiéreztem a tojás ízét, ami persze nem baj, bár ez egy palacsinta...
Igen, mindezek mellett ízlett, a felét gyorsan el is osztogattam a szomszédoknak, nehogy én faljam be az egészet... :)

kacce 2011.01.16. 16:23:12

@Civil Kurázsi: Nekem is vékonyabbak lettek és még így sem sültek át rendesen (és nálam is szakadtak...). Amúgy nekem is kerámialapos tűzhelyem van, nem tudom, hogy ez számít-e bármit is a végeredmény szempontjából.

zsoltiteso 2011.05.01. 18:30:49

sziasztok nagyon jó ez az oldal már innen sütök főzők már jó régota és nagyon jó ezt a palacsinta is jól sikerült ugy csináltam ahogy levan irva és tök jó lett

modoc 2013.03.14. 22:14:05

Nekem egyébként gáztűzhelyem van és brutál módon éget, a víz pl. 2 perc alatt felforr rajta. A kerámialaposhoz is volt szerencsém korábban (albérlet) lehet hogy annak nem ilyen erős a hője, és ez lehet a gond. Tekerjétek a legnagyobb fokozatra.
süti beállítások módosítása