jan
7

Mert szeretjük a tiramisut és nem szeretünk sokat szüttyögni a konyhában. Akik paráznak a nyers tojásos változattól szerezzék be az alábbiakat, szánjanak negyed órát a projektre és másnap zsebeljék be a bókokat! :-)

Hozzávalók:

1 csomag Dr.Oetker vaníliás Aranka krém (főzés nélkül, tejjel készíthető)

1 csomag Dr. Oetker tejszínízű habpor (főzés nélkül, tejjel készíthető)

4 dl tej

180 gr natúr vajkrém

egy csomag babapiskóta (kb. 24 db)

Nescafé vagy főzött kávé, kinek kinek ízlése szerint

Holland kakaópor a szitáláshoz

Ezt a fajta tiramusit még egy unokatestvéremtől tanultam régebben, nagyon egyszerű és annyira finom hogy azóta számtalan más, mascarponés, főzött, tojásos, stb. verziót kipróbáltam, de mindig vissza kellett térjek ehhez, mert ezt az ízélményt egyik másik recept sem tudta eddig még überelni.

20140107_104018.jpg

A két fajta port, az Arankát és a tejszínhabport egy keverőtálba öntjük és a tejet fokozatosan adagolva hozzá (hogy ne a falon kössön ki az egész) elektromos habverővel pár perc alatt krémmé keverjük.

20140107_104225.jpg

Ha ez megvan jöhet hozzá a vajkrém és azt is szépen belekeverjük a habverővel. Ezzel kész is a krém. Mondtam, hogy könnyű, nem? :-)

Keressünk egy tálat, legjobb ha átlátszó, bár én nem abban csináltam, de tény, hogy úgy mutatósabb lenne. Legalulra kis krém kerül vékony rétegben, hogy a legalsó sor babapiskóta is jól átpuhulhasson. Minden sor krémre szitáljunk bőven finom holland kakaóport.

20140107_105254 (1).jpg

Ez után vizet forralunk és egy lapos tálkában Nescafét kutyulunk, ebbe forgatjuk meg a babapiskótákat, de nagyon gyorsan, nehogy túlságosan megszívják magukat kávéval és ronggyá ázzanak. Én a Nescafét preferálom, mert az egy pillanat alatt kész van, nehéz ugyanis kiszámítani pontosan mennyi kávéra lesz szükség. Nagyjából 3 dl, de függ attól, hogy a piskóták mennyi kávét szívnak magukba, és szívás ha félúton kell új adag kávét feltenni a kotyogósba...

Összesen két sor piskótát rakunk, tehát legalulra jön a vékony réteg krém + kakaópor, erre az első sor piskóta, majd egy vastag krémréteg+kakaópor, majd újra piskóta és végül krémmel zárjuk, arra meg az elmaradhatatlan kakaó.

20140107_110024_1.jpg

Olyan sok kémem lett, hogy én még a kis kétévesemnek készítettem egy gyerekbarát verziót, ahol a piskótát macikávéba mártottam. :-)

20140107_110513.jpg

Az tuti, hogy ez valami isteni, elrontani nem lehet, bátran ajánlom kipróbálásra mindenkinek!

20140107_110537.jpg

Oldalról klasszul látszanak a rétegek, ezért is érdemes átlátszó edénybe készíteni. A piskótáknak kell pár óra hogy megpuhuljanak, de legjobb este készíteni és másnap enni. Mivel nincs benne nyers tojás, ez nem probléma, nem fog megromlani. :-)

20140107_211148.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kockasterito.blog.hu/api/trackback/id/tr525743470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

modoc 2014.01.07. 15:23:17

@kacce: :-) Még nem tudom, most fogom megkínálni vele uzsira.

Palex 2014.01.08. 10:46:02

Tejszín helyett por?
És vajkrém (ami miből is van...) a mascarpone, vagy krémsajt helyett?
Háááááát.
Inkább kösz, de nem.

modoc 2014.01.08. 12:58:18

Számítottam a fanyalgókra! :-) Sztem nagy néha miért ne lehetne ilyesmit is enni? Minden a mértéktől függ én sem írtam hogy hetente ezt kanalazzuk, de az az évi 1-2 alkalom nekünk belefér. Főleg ha az embernek folyton időhiánya van. Amúgy meg persze miért ne lehetne vajkrém helyett mascarponét beletenni? Az eredeti recept ugyan vajkrémet írt, nyilván mert azt könnyebben és olcsóbban be lehet szerezni, de a recept sosem szentírás. Akinek meg van több ideje, az csinálja meg az ugyanezen a blogon szereplő, sokkal egészségesebb hozzávalókból álló világbajnok tiramisu tortát (aminek hozzávalóiban ugyan szintén vajkrém szerepel, de aki szeretné tegyen bele mascarponét nyugodtan). kockasterito.blog.hu/2009/08/09/a_vilagbajnok_tiramisu_torta És emberek, legyünk már egy kicsit rugalmasabbak és elfogadóbbak, és akinek nem tetszik, ne készítse el, nem kötelező senkire nézve sem. Akit meg az tesz boldoggá hogy kinyilvánítsa a negatív véleményét, hát akkor felőlem legyen meg az öröme. :-)

Zenóbia 2014.02.03. 21:36:05

Szia!

Meghívtalak játszani, mert ezer éve olvaslak, és nagyon szeretem a blogodat, csak írhatnál sűrűbben.. :))
Hátha van hozzá kedved, a részletek itt:
zenobia.blog.hu/2014/02/03/a_sutik_mogott_ismerkedos_jatek

Tücsmörgő 2015.09.09. 18:40:42

Szia! Múlt héten megcsináltam,nagyon finom volt!!! Köszönöm a receptet és az ötletet! :)
süti beállítások módosítása