aug
27

Ma egy gyors zöldborsófőzit fogunk összedobni itt együtt. Figyeljétek a kezem, nem csalok. :-)

Hozzávalók:

50 dkg mirelit zöldborsó

2 púpos evőkanál margarin

6 dl tej

1 evőkanál szárított petrezselyem

1 evőkanál cukor

1 teáskanál ételízesítő

1 mokkáskanál só

2 púpos evőkanál liszt

 

A kaland úgy indul, hogy a margarint takaréklángon kiolvasztjuk:

Ha ez megvan, akkor jöhet rá a zöldborsi. Ne ijedjünk meg, ha látjuk, hogy a hideg zöldborsó úgymond "visszafagyasztja" a margarint, ez teljesen természetes. :-)

Mostmár dolgozhatunk közepes lángon is, ameddig megfűszerezzük (kb. 5 perc). Kavarjuk jól meg a borsót, majd öntsünk alá kb. 1,5 dl vizet, hogy ne tudjon lesülni. Jöhet rá a hozzávalókban felsorolt mennyiségű só, ételízesítő, cukor és petrezselyem. Ekkor akár le is fedhetjük, és ismét takaréklángon hagyjuk meghitt magányban művünket, úgy kb. 30 percre. (Igen, eltaláltátok, lehet nézni a Híradót!)

Ha letelt a szünidő, akkor meg lehet kóstolni a borsót, hogy elég puha-e már. Ha igen, akkor szórjunk a tálba 2 púpos evőkanál lisztet:

Ezzel csak megkeverjük párszor, és máris csorgathatjuk rá a 6 dl tejet. Először valami híg lötyi lesz, de nem kell félni, idővel majd sűrűsödik. A tejes borsónkat jól kavarjuk el, majd várjuk meg szépen, még felforr.

Forrás után viszonylag hamar elkezd majd sűrűsödni. Nem árt ekkor sem kavarni rajta párat. Forrástól számítva maximum 10 perc rotyogtatás elég is neki, és máris kész a remekmű.

Én főtt debrecenivel tálaltam, ami nem igényel különösebb előképzettséget. :-) Dobjuk a vízbe a kolbászkákat, majd főzzük 10 percen át. :-) Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://kockasterito.blog.hu/api/trackback/id/tr841342799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cilucica 2009.12.02. 12:39:18

Nagyon örülök ennek a zöldborsifőzelékes receptnek, ugyanis én ezt annyira imádom, de nekem még soha nem sikerült olyan fincsire elkészíteni, amilyenre szerettem volna, mert a borsó mindíg megkeményedett.
Ezért inkább hanyagoltam és nem is főztem ezt az ételt, de ahogy itt le van írva, biztos vagyok benne, ha így készítem el, nekem is sikerülni fog.
Nagyon örülök ennek a receptnek, és nagyon szépen köszönöm!

modoc 2009.12.07. 16:29:40

@cilucica: Örülök, hogy tetszett! :-) Köszi, hogy írtál!

rebione 2010.07.23. 10:44:39

A Sárgabari krémleves után ez lesz a második fogás! :)

Rita 70 2014.04.10. 15:53:24

Az interneten található sok recept közül erre esett a választásom és egyàltalán nem bántam meg! Tükörtojás lett a feltét és mit mondjak...hmmm de fincsi :)

tollampapirom 2014.05.01. 20:35:39

Megcsináltam ezt is, nagyon finom lett.

modoc 2014.05.07. 15:07:58

Örülök! Köszi a visszajelzést! :-)

Andi Hazafiné 2016.02.19. 15:07:40

Örülök ennek a gyors és egyszerű receptnek!! Megcsináltam nagyon finom lett!!! :)

Jutuska52 2022.06.04. 17:08:42

A legeslegeslegjobb borsofözelék. Mindig ezt csinálom. Köszönöm ezt a receptet.
süti beállítások módosítása