máj
7

Ma ez a finomság volt nálunk ebédre. Ez a recept egy variáció a krémes pulykára mert szeretjük a "szószos húst". (Ezen a néven fut nálunk minden ilyesmi.) A jó ebben a receptben, hogy szabadon variálható milyen húsból készül, lehet csirkemell, pulykamell, nálam most épp csirkecombfilé, amit azért szeretek, mert nem olyan száraz, mint a mellehúsa. De készítettem már darált sonkából is, sőt hús nélkül is remekül megállja a helyét. Köretként lehet tésztával, vagy rizzsel enni.

Hozzávalók:

20 dkg brokkoli (tisztítva vagy mirelitből)

fél kg felkockázott, filézett (csirke)hús

2 dl tejszín

10 dkg füstölt Karaván sajt

3-4 evőkanál tejföl

fél dl tej

só, bors, ételízesítő

A csirkét felkockáztam, és olajon pár perc alatt kifehérítettem. Megsóztam, megborsoztam és szórtam rá egy kevés ételízesítőt is.

20140507_090902.jpg

Közben a brokkolit sós vízben megfőztem. Ha roppanósan szeretjük a brokkolit, akkor 5-7 perc elég neki a rotyogó vízben, de ha ennél több ideig főzzük, pl. 15 percen át akkor a végére olyan puhára fő, hogy teljesen szétolvad majd a szószban. Ennek vannak előnyei, például ha a gyerek (vagy a válogatós felnőtt :-)) nem eszi meg a brokkolit, akkor így gyakorlatilag elvész majd a szószban és bevisszük ezt a tápláló zöldségfélét a szervezetbe észrevétlen. :-)

20140507_090853.jpg

Ha megfőtt a brokkoli, akkor leszűrjük és félretesszük.

20140507_091523_1.jpg

Ha a hús megpuhult és kicsit megpirult (a csirkének nem kell több 20 percnél) akkor ráborítjuk a főtt brokkolit és az egészet nyakon öntjük a fehér kulimásszal, ami a szószos húsaim állandó kelléke: tejszín, tejföl, tej vegyítve, sajt (ezúttal füstölt) belereszelve, kicsit sózva, borsozva.

20140507_094037.jpg

Ha tésztával esszük, akkor annak főzővizéből tegyünk még a húsos szószhoz 2-3 evőkanálnyit, ha pedig rizzsel esszük, akkor a brokkoli főzővizéből. Mielőtt elzárjuk kóstoljuk meg a szószt, hogy elég sós-e. (A füstölt sajt is sós, úgyhogy valószínűleg pont jó lesz).

20140507_094159.jpg

Én most masnit főztem hozzá, de isteni pennével is. Jó étvágyat!

20140507_132909.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kockasterito.blog.hu/api/trackback/id/tr446132849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

P.s. Ili 2014.07.18. 11:33:51

Kipróbáltam! Eszméletlen jó lett!!! Köszönöm a receptet. Annyit variáltam rajta, hogy vöröshagymán pároltam meg a husit, és fokhagymát tettem a szószba, de annyira intenzív az íze a sajtnak, hogy lehet nem is kellett volna :D Máskor is elkészítem az tuti! :)

modoc 2014.07.20. 17:43:07

@P.s. Ili: Kedves Ili! Örülök, hogy ízlett. Ennek az ételnek a füstölt sajt adja meg a zamatát. Egyszer anélkül is kipróbáltam, sima trappistát reszeltem bele, de nagyon jellegtelen lett a végeredmény! (Mondom ezt úgy, hogy magában rágcsálva meg nem enném a füstölt sajtot, kizárólag csak a trappistát.)

claudy.csibe 2014.09.22. 13:35:16

Kedves modoc!

Megcsináltam,istenfinom lett! :) Nagyon köszönöm a receptet, az ötletet, éss a blogot is!;)

Pedro Pablo 2015.10.12. 15:50:11

Most keszitettem el,fincsi lett nem varialtam rajta köszi modoc!!!

takacsveca93 2019.03.31. 13:55:43

Hasonló receptet tanultam meg anyukámtól.Annyi benne a csavar, hogy mi tofut tettünk bele, amit előtte való nap bepácoltunk, mert sokszor ez ilyen hónap végi kaja volt nálunk. Lidl-ben és Pennyben szoktam venni tofut, van füstölt meg sima is www.ujsagomat.hu/penny-market/ a füstöltet pácolni sem kell, mehet egyből az ételbe
süti beállítások módosítása