már
12

Eddig egyáltalán nem ettem barnarizst, mert nem tudtam hogyan kell elkészíteni. Most már nem ijedek meg tőle, sőt, jobban sikerül, mint a fehérrizs, ami nekem folyton összeragadt a végére. És sokkal egészségesebb is a barna, úgyhogy mindenkinek ajánlom. Ma csirkemájjal ettem ezt a finom köretet.

Hozzávalók a póréhagymás csirkemájhoz:

1 nagy póréhagyma

40 dkg csirkemáj

kacsazsír

3 csipet szárított majoránna

1 csipet szárított kakukkfű

só, bors

friss petrezselyemzöld

tej,  fokhagyma

Hozzávalók a zöldséges barnarizshez:

1 bögre barnarizs

15 dkg mirelit zöldségkeverék

Ha májjal dolgozom azt előtte pár órával mindig beáztatom tejbe, most pluszban beleraktam 2 gerezd zúzott fokhagymát is. A májat megszabadítottam minden zavaró kis hártyától, meg inaktól, erektől, és alaposan átmostam, így öntöttem rá a fokhagymás tejet, annyit hogy éppen ellepje.

Ezzel egyidőben áztattam be a jól megmosott bögrényi barnarizst, így együtt hagytam állni a májjal 2 órán át. Közben felkarikáztam a póréhagymát.

P1210990.JPGP1210991.JPG

Amikor letelt a két óra a rizsről leöntöttem a vizet és feltettem főni 2 bögrényi vízbe. (Ugyanaz a bögre, amivel a rizst kimértem.) Olyan fazekat választottam, aminek se a füle, se a tetején a fogója nincs műanyagból, így be lehet tenni a sütőbe egy az egyben, ez később fontos lesz!

A rizs főzővizét megsóztam (kb. 1 mokkáskanál) és amikor felforrt takaréklángra vettem a gázt és ráborítottam a rizsre a fedőt. Addig főztem, míg majdnem az összes vizet magába szívta. De csak majdnem! Ez kb. 15-20 percig tartott.

P1210993.JPG

 Amikor a rizs eléri a fenti állapotot fazekastól-fedőstől be kell tenni az előmelegített sütőbe, és a lehető legalacsonyabb lángon kb. 20 percig kell sütni. Ezt követően elzárhatjuk a sütőt, de a rizst még ne vegyük ki, tartsuk bent további 15 percig. Ekkor így fog kinézni a kész rizs:

P1210998.JPG

Közben a mirelit zöldségkeveréket is megfőztem szintén sós vízben nagyjából 15 perc alatt.

P1210992.JPGP1210994.JPG

  Összekeverve a rizzsel gyönyörű lesz a végeredmény, és igazán finom is, magam is meglepődtem rajta.:-)

P1210999.JPG

No, de térjünk vissza a májra! Először a hagymát kell megpirítani egy fakanálnyi kacsazsíron. Dolgozzunk végig közepes lángon!

P1210995.JPG

Amíg a hagyma pirul leöntjük a tejet a májról, én a fokhagymát sem hagytam rajta. Ha már szépen összeesett a hagyma, jöhet a máj. Mire befűszerezzük már kész is, 5-6 percnél ne pirítsuk tovább, hogy jó puha maradjon. Nincs kiábrándítóbb a megkeményedett májnál!

P1210996.JPG

Rászórjuk a majoránnát, kakukkfüvet, pár csipet őrölt borsot ízlés szerint, a legvégén pedig megsózzuk.

P1210997.JPG

Tálaláskor a májat is és a rizst is megszórtam apróra vágott friss petrezselyemzölddel. Nagyon finom, egészséges és gyorsan készülő étel!

P1320003.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kockasterito.blog.hu/api/trackback/id/tr345131273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csudri82 2013.03.13. 19:40:11

Most ettük a feleségemmel, szuper volt! ;)

andaja 2013.03.14. 16:33:25

köszi, szuper ötlet :) !

modoc 2013.03.14. 22:01:09

@csudri82: Örülök! :-) A barnarizs is megvolt? Ugye milyen jó dolog ez? :-)

SMarcsi 2013.10.04. 13:01:43

Én most döntöttem el, hogy az eddigi ételrendelés helyett minden nap(ra) főzni fogok, s ehhez kerestem "segítséget", így találtam rá a blogodra. A legegyszerűbb módot választva, in medias res, sorban haladok, s megfőzök mindent. Tegnap kezdtem ezzel a májas rizzsel.

Szuper a blog, pont ilyet kerestem: sokrétű étkezés, változatos ételek, könnyen elkészíthető, nem megfizethetetlen, de jó minőségű. Szóval én most innen tanulok főzni. :) A májas finom lett, holnap főzöm a tésztát, vasárnap este meg az almás karaj lesz porondon.

modoc 2013.10.04. 13:07:29

@SMarcsi: Jó ilyet olvasni, jó munkát a főzéshez és jó étvágyat az ételekhez, egészségetekre! :-)
süti beállítások módosítása