nov
18

Én nagyon szeretem a halat. Az édesvízit, a tengerit, paprikás lisztben vagy rántva. Olajos hal, tenger gyümölcsei, minden jöhet. Pizzafeltétként sem utolsó, de az egyik legjobb mégis az, amikor tejszínes szószban kerül a spagetti- vagy pennetésztára. Azt már talán nem is kell írnom, hogy ily módon főtt étel kerülhet az asztalra nem több, mint 20 perc alatt. :-)

Hozzávalók:

1 db konzerv tonhal

2 gerezd fokhagyma

2 dl főzőtejszín

só bors

2 szál újhagyma

1 kis konzerv kukorica

1 csokor zöldpetrezselyem

bors

Ahogy tőlem már megszokhattátok, a tejszínes ragukba előszeretettel teszek újhagymát, vagy póréhagymát ÉS kukoricát, ez utóbbi szerintem nagyon feldobja az ilyen jellegű ételeket.

Nem olcsó, de érdemes jó minőségű tonhalkonzervet beszerezni, megéri. Felbontás után az olajat leöntjük róla egy serpenyőbe, ezen pirítjuk meg az összezúzott fokhagymát és az apróra vágott újhagymát.

image002_3.jpg

1-2 perc pirítás után jöhet bele a kukorica és a tonhal.

image003_3.jpg

A tonhal és a kukorica már elég sós, úgyhogy csak kicsit kell megsózni és borsozni. Ha jól összepirult 5 perc után már jöhet is rá a tejszín.

image004_3.jpg

Én 20%-os tejszínt használtam, az önmagában is jól besűrűsödött, de ha híg maradna reszelt sajttal korrigálható. Végül apróra vágott petrezselyemzöldet szórtam bele és azzal további 1-2 percig kavargattam.

image005_3.jpg

Spagettitésztát főztem ki hozzá és reszelt sajttal tálaltam. Ez lehet tetszés szerint trappista, Pannónia vagy parmezán, de füstölt sajttal sem lehet rossz!

image001_3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kockasterito.blog.hu/api/trackback/id/tr874905358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zenóbia 2012.11.18. 21:36:36

Tök jó, hogy újra írsz, hiányoztak a receptek. :)

modoc 2012.11.20. 09:13:40

@Zenóbia: Szia! Nagyon örülök Neked! :-) Csomóan hiányolták a recepteket amikor nem írtam, most meg hogy újra írok, azt nem tette eddig szóvá senki! :-)Szóval köszi! ;-)

aranyi kriszti 2013.03.26. 14:49:15

szia
jó az oldal:)tonhalas cuccot csinálom,és már most kivan a család.végre egy jó recept oldal ami nincs agyon bonyolítva.
üdv:csaba:)
süti beállítások módosítása