nov
13

Végre egy vendégposzt, amit ezúttal Zitu barátnőm küldött. Remélem a jó példa ragadós, bárki küldhet posztot, aki fényképezőgépet ragad a konyhában! :-) Szóval csak rajta!

Hozzávalók:

image002_2.jpg

20 dkg liszt, én újabban az egészséges életmód jegyében elkezdtem graham lisztet használni, itt 10-10 dkg fehér és graham liszt került a tálkába

- fél csomag sütőpor
- 2 dkg egész (azaz nem darált) mák
- 5 dkg reszelt sajt
- 2 evőkanál tejföl
- 12 dkg vaj (nekem csak RAMA margarin volt itthon, azzal készítettem)
- csipet őrölt bors
- fél teáskanál só
- 1 tojás
- ízlés szerint magok: szezámmag, köménymag, napraforgómag, tökmag)
image001_2.jpg
Most következik a roppant egyszerű elkészítés: A fenti hozzávalókat a tojás és magok (vagyis a felsorolásból az uccsó kettő) kivételével mindent egy tálba méregetünk, öntögetünk.
image003_2.jpg
Majd megszabadulunk gyűrűinktől és nekiállunk összegyúrni a tésztácskánkat.
image004_2.jpg
Ez egy kb. 5 perces kőkemény izommunka lesz, de megéri, mert összeáll.
image005_2.jpg
Ezután nincs más teendőnk, mint lisztezett nyújtódeszkán, gyúrólapon kinyújtjuk. Nem baj ha egyenletes másfél centis vastagságú, és téglalap alakú. Na ez nekem nem sikerült. Mint a mellékelt ábra mutatja, az enyém inkább amőbával keresztezett papucsállatka formájú lett, de nem zavart.
image006_2.jpg
A tojást felverjük és megkenjük vele a kinyújtott tésztát.
image007_2.jpg
Ezelőtt a művelet előtt kapcsoltam be a sütőt, hogy megfeleljen az előmelegített előírásnak. Ha megkentük tojással a tésztát, következhet a magok szórása. Én ezt most úgy csináltam, hogy mindegyikből szórtam külön-külön egy-egy részre, és egy olyat ahol az összes magocska keveredik.
image008_2.jpg
Aztán szépen csíkokra vágtam és besorakoztattam őket sütőpapírral bélelt tepsibe.
image009_2.jpg
Megjegyzem ez az eredeti recepthez képest fél adag hozzávalóból készült, de még így is megtöltött két tepsit. 10-15 perc alatt készre sülnek a rudacskák (gázsütő 6-os fokozatán).
image010_1.jpg
Nagyon gyorsan elkészül és szerintem nagyon finom, holnap még a munkahelyen is lesz mit ropogtatni.

A bejegyzés trackback címe:

https://kockasterito.blog.hu/api/trackback/id/tr754893656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása