jan
3

Szezámmagos csirke

Címkék: sós főétel vendégposzt | Szerző: modoc | 5:34 pm

Jujj, imádom a kínai kaját, és szinte mindig szezámos csirkét választok ha betévedek egy kínai büfébe. Ezért is örvendtem annyira, mikor Zitu megosztotta velem hogyan kell házilag legyártani ezt a finomságot. Közkincsé is teszem gyorsan:

Hozzávalók:

50 dkg csirkemellfilé
A "bundához": 20 dkg liszt, 1 tojás, 1 cs sütőpor, 1 csipet keményítő, 1 ek olaj, víz, só
A mázhoz: 4 ek ecet, 4 ek cukor, 3 ek méz, 0,5 ek piros arany, kevés olaj, szezámmag

A csirkemellet besózzuk, apró kockára vagy csíkokra vágjuk.

A "bunda" hozzávalóit összekeverjük enyhén sűrű állagúra.

Kb fél liter olajat serpenyőben felhevítünk, amíg melegszik a csirkedarabokat a masszába forgatjuk,

majd a forró olajban aranybarnára sütjük őket.

Utána elkészítjük a mázat: A hozzávalókat egy lábasban összekeverjük,

majd éppen amíg felforr tűzre tesszük.

Kicsit hagyjuk állni azért, hogy sűrűsödjön, majd a kisült csirkefalatokat beleforgatjuk a mázba.

Ne lepődjünk meg ha a máz kevésnek bizonyul, nyugodtan készítsünk még egy adagot. Nekem még egyszersem sikerült elsőre eltalálni, hogy elég legyen. A sima piros arany helyett tehetünk bele csípőset is.
Én krumplipürével tálaltam (az volt meg a leghamarabb :)).

Nos, Zitus visszatérő vendégposztolónk, és a többiek nevében is nagyon köszönöm ezt az újabb gyöngyszemet! Várjuk továbbra is a sok ínyenc falatot a többi Olvasótól is! ;-)

A bejegyzés trackback címe:

https://kockasterito.blog.hu/api/trackback/id/tr221642348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gazdinf 2010.01.04. 15:28:42

Ezt mindenképp ki fogom próbálni!

modoc 2010.01.04. 15:31:51

@gazdinf: Ugye milyen jól néz ki? :-)
No és az amcsi palacsot kipróbáltad már? :-)

Zsopszi 2010.01.04. 22:05:17

Szia!
Ez hasonlít a kínai szezámmagos félére?
Amúgy Zsófi vagyok (muosz):)

gazdinf 2010.01.04. 22:18:31

@modoc: ha tudnék venni juharszirupot, akkor megpróbálnám. majd utánajárok...

Muci nevű ló 2010.01.04. 23:08:22

Ezt én is ki fogom próbálni! És már elsőre ilyen jól néz ki???
Pont mint a kínainál :)

csudri82 2010.01.05. 00:32:01

Fú de jól néz ki! Ez a kedvencem nekem is a kínai büfékben, és pirított tésztát szoktam hozzá enni. Hétvégén tuti csinálok ilyet, nagyon köszi!

Lez · http://lezlands.blog.hu 2010.01.05. 02:15:27

Kíváncsi lennék a kínai "nagyüzemekben" hogyan csinálják. Biztos van valami gépük amibe beletöltik a megsütött csirkéket és kijön belőle a szezámmagos változat.

Az amerikai pali pedig bejövős házi baracklekvárral is.

modoc 2010.01.05. 08:36:23

@Zsopszi: Hát ez nemcsakhogy hasonlít, ez az! Ha Te azt tudnád hány kínait kellett halálra csiklandozni, hogy kiadják a titkos receptet! ;-)

Zsopszi 2010.01.05. 14:53:48

Na akkor még szombatig megcsinálom, hogy elmesélhessem, milyen volt:)

gazdinf 2010.01.05. 19:59:33

nekem kínai kajáldában az illatos, omlós csirke a kedvencem tojásos rizzsel :)

modoc 2010.01.05. 20:02:49

@gazdinf: Az illatos omlós sztem ehhez lehet hasonlatos, kivéve hogy kimarad a mázos művelet. A tojásos rizsre olvastam a neten egy tutijó receptet, amikor én is elkészítem a Zitu féle szezámost, akkor megcsinálom hozzá a tojásos rizst és közhírré teszem. :-)

kacce 2010.01.06. 23:03:31

Nyami, ez tényleg olyan, mint a kínai büfés. Már én is csináltam ilyet párszor, csak nem pirosarany volt a mázban, hanem ketchup. Az a recept, amiből én csináltam, ezt írta ugynis. Lehet kipróbálom pirosarannyal is.
Plusz én még szoktam külön nagyobbra vágott hagymaszeleteket pirítani hozzá, a kedvenc kínai kifőzdémben ugyanis az is volt szezámagos csirkén :)

Aki tud jó tojásos rizs receptet, ne habozzon megosztani!!! Köszi!
süti beállítások módosítása