ápr
11

Carbonara spagetti

Címkék: vacsora sós tészta ragu főétel | Szerző: modoc | 7:42 pm

Az úgy volt, hogy sétafikáltam a plázában (csekkeket mentem befizetni) és hazafelé betértem egy könyvesboltba, majd kicsaptam a Stahl féle könyvet. Nagyon éhes voltam, és gyorsan akartam valami finomat ;-) pedig nem vagyok rajongója, a tévében sem nézem, és könyvét sem vettem még meg. Most sem. Viszont ahol épp kinyílt az a carbonara volt, gyorsan átfutottam, majd csak úgy emlékezetből hazajöttem és megfőztem, bár gondolom sokmindent kifelejtettem, de nem baj, mert finom lett. :-) Íme az eredmény:

Hozzávalók:

15 dkg baconszalonna

25 dkg spagetti tészta

5 dkg parmezán (nekem a sószóró jellegű van)

1 egész tojás

2 tojássárgája

2 dl tejszín

1 mokkáskanál só, bors, szerecsendió

apróra vágott petrezselyem

1 gerezd fokhagyma

5 dkg vaj

 

A baconszalonnát kockákra vágtam, és vajon megpirítottam a zúzott fokhagymával.

Ameddig a baconkák pirulnak, elkészíthetjük a szószt: tejszín, tojás, tojássárgája, fűszerek. Szemfüles olvasók a szemfülükkel megfigyelhetik, hogyan rotyog a háttérben a spagetti. :-) (Sós vízben, ugyi? ;-) )

Még mielőtt valaki azt hinné, hogy most a szósz jön a baconhoz, hát ki kell ábrándítsam, mert nem: először a spagetti kígyózza körbe a szalonnánkat:

Ne sajnáljuk, kavarjuk  kutyuljuk, illatoljuk. Lesz mit! :-) És akkor most jöjjön a szószorgia:

Forraljuk össze gondosan a tésztás ételünket, hogy a tojás ne maradjon nyers. Persze nem órákról van szó, 10 perc is bőven megteszi. Ebben a fázisban jöhet hozzá a petrezselyem is.

Aztán meg már csak annyi van hátra, hogy kitálaljuk, és parmezánozzuk.

Na meg ugye, hogy betoljuk az arcunkba. ;-D

A bejegyzés trackback címe:

https://kockasterito.blog.hu/api/trackback/id/tr531912774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tundike111 2010.06.28. 07:03:57

Nagyon tetszik!!!!! Super!!!!!!

Rynn · http://vivi-cica.freeblog.hu/ 2010.06.29. 13:18:59

Ez is nagyon finom lett:)

Remélem, hogy lesz hamarosan új recept, mert már mindent kipróbáltam és hosszú a nyár;) ennél jobb és (ilyen amatőrök számára is, mint én) érthetőbb főzős blogot még nem találtam, szóval nagyon várom már a frissítést:)

modoc 2010.06.29. 13:28:46

Édik vagytok nagyon, itt vagyok ám, és lesem minden szavatok, csak mostanában lusta disznó módon nem posztoltam. Van egy étel befotózva, este előtúrom és felteszem, és a jövőben igyekszem frissíteni a blogot, csak a suli miatt semmire nem marad időm. :-(

nezzafenybe 2010.10.12. 17:50:58

Ma ezt főzöm, csak egy kis kukoricát is pötyögtetek bele! :-)
Köszi az ötletet!
süti beállítások módosítása