feb
3

Avagy gazdálkodjunk abból, ami a mélyhűtőben van. Szépséges, finomságos étel jön, ha nagyképű akarnék lenni azt mondanám, hogy ahogy azt már megszokhattátok. Nyehe. ;-)

Hozzávalók:

4 szelet hús

1 kis fej hagyma

15 dkg vegyes zöldség

1 mokkáskanál pirospaprika

1 evőkanál liszt

1/2 dl fehérbor

1 doboz tejföl (kicsi)

1 babérlevél

mustár

1 teáskanál cukor

1 csokor zöldpetrezselyem

 

Aszongya...Végy négy szép szelet husikát. Jóóól veregesd meg a klopfolóval. :-) Sózzad és borsozzad. Közben kevés zsiradékon pirítsd meg az apróra vágott hagymát és süsd át a husikák mindkét oldalát. Valahogy így:

Egy idő után így kifehérednek, ez teljesen természetes jelenség. :-) Ilyenkor öntsünk rá vagy 2 deci vizet, fedjük le és hagyjuk magára takaréklángon úgy 30 percre.

Ekkorra kb. félig megpuhul a hús, jöhetnek hozzá a zöldségetk Én mirelitből csináltam, de persze jobb a friss zöldség. Ami tetszik. Szórjuk rá a pirospaprikát, adjuk hozzá a babért is, szintén fedő alatt várjuk ki, még a zöldség is megpuhul. (Kb. 20 perc)

Ha meggyőződtünk, hogy már puha, akkor öntsünk hozzá 1/2 dl fehérbort és süssük a húst zsirjára. Eképpen:

Ilyekorra már teljesen puhának kell lennie a húsnak is. Hintsük meg a liszttel, és a cukorral, keverjük bele a tejfölt és a mustárt, majd vegyük észre hogy mármeg jó sűrű lett. :-) Higítsuk fel pici vízzel, hogy ilyen sárga színű mártásszerűséget kapjunk. Végezetük borítsuk meg friss petrezselyemzölddel. :-) Ámen.

Én sültkrumplit csináltam hozzá, de gyakorlatilag bármi lehet a köret.

PS. Nem, a villát nem koszosan tettem az asztalra, hanem azzal szedtem ki a húst, bocsika. :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://kockasterito.blog.hu/api/trackback/id/tr311727409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gazdinf 2010.02.04. 22:06:41

húha, ez nagyon jól néz ki. kezd túl hosszú lenni az "ezt meg kéne főznöm" listám :)

gazdinf 2010.02.21. 17:07:06

Tegnap végre megcsináltam. Hihetetlenül finom lett. Ajánlom mindenkinek!

twitpic.com/14k3h8

manoland 2010.03.05. 21:37:01

most lettem kész vele ,sajna holnap ebédre lesz nyami nyami ,igen finom kis étel ez ,köszi a receptet!!

modoc 2010.03.07. 21:30:22

@manoland: Hűű, most hogy említed én is megkívántam, hamarosan újra beiktatom! :-) Örülök, hogy jól sikerült, köszi, hogy visszajeleztél!
süti beállítások módosítása