nov
16

Spenótos Spagetti

Címkék: vacsora sós húsmentes | Szerző: modoc | 7:50 pm

...avagy alltiteráció Popeye módra! ;) Nemrég vettem úgynevezett spenót pasztillákat, aminek az a lényege, hogy ha csak egy kis spenótra van az embernek szüksége, akkor nem kell mindet kiolvasztani, hanem csak annyi pasztellát kivenni, amennyi épp kell. Mikor az első felét használtam fel, akkor egy jó kis kecskesajtos spenótos csirkemell készült belőle, (milyen kár, hogy akkor még nem írtam blogot) most meg egy tál spagettit rittyentettem, baconnal és parmezánnal. Jöjjön is a zöldszínű szépség, vegetáriánusok bacon nélkül is elkészíthetik!

Hozzávalók:

25 dkg friss vagy mirelit spenót

3 evőkanál szezám- vagy napraforgómag

30-40 dkg spagetti

2 dl tejszín

3 teáskanál parmezán

1 mokkáskanál bors

1 mokkáskanál ételízesítő

1 mokkáskanál só

20 dkg bacon

3 gerezd zúzott fokhagyma

1 fej vöröhagyma

A kockákra vágott bacon pirításával kezdtem, mert az pont annyi zsiradékot engedett ki magából, amennyire a hagymakarikáknak szükségük volt az üvegesre párolódáshoz. Ez a művelet nagyjából 10 perc alatt megvolt, ezután belekanalaztam a magvakat.

Ekkor lépett színre a főszereplő, a spenót. :) Mivel fagyasztott volt, így olvadozott kicsit a serpenyőben, mielőtt hozzáadtam a fűszereket és a fokhagymát.

Nagyjából 15 percig hagytam párolódni a spenótot, majd nyakonöntöttem tejszínnel és rászórtam a parmezánt is.

Nálam mindezek után ízcsata következett, eszeveszett kóstolásba kezdtem, és mindenfélét utánpótoltam, amiről úgy gondoltam elkelne belőle még egy kicsi, hogy teljes legyen az étel ízvilága.

A végeredmény kiváló lett, be is pusziltuk egy szemvillanás alatt. :) (A kitálalt spagetti tetejére parmezánt szórtunk.)

A bejegyzés trackback címe:

https://kockasterito.blog.hu/api/trackback/id/tr761530088

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Raguleves és spenótos sphagetti 2009.11.17. 09:42:02

 A sertésragu már régóta fix. Azon viszont elmélkedtünk sokat, hogy vajon elég lesz-e nekünk estére - mennyiségileg. Aztán tegnap ráakadtam egy baromi jól kinéző receptre a kockásterítő blogon: spenótos spagetti. Ezt fogjuk a ragu mellé tála...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lez · http://lezlands.blog.hu 2009.11.17. 02:06:16

Első. Hmm, elférne a tetején egy kis sajt. De nekem így is tetszik, ma este meg is csináljuk a krumplishow-ban (krumplishow.blog.hu ). Élőben streamelünk és chatelni is lehet. Mindenkit szeretettel várunk.

modoc 2009.11.17. 08:29:27

@Lez: Szia! Van rajta sajt, csak nem reszelt trappista, hanem az a porszerű parmezán. :) A fokhagymás spenótos ízvilághoz ez jobban illett.

Lez · http://lezlands.blog.hu 2009.11.17. 17:46:12

@modoc: Frankó. Akkor mi is parmezánt fogunk rátenni.
süti beállítások módosítása